Tanda-Tanda Yang Jelas Apabila Seseorang itu Semakin Hampir Dengan Kem4tian.

Tiada manusia yang boleh meramalkan kem4tian. Namun ada gejala-gejala yang boleh dikenalpasti. Doktor atau orang yang biasa hampir dengan orang mat1 biasanya lebih berpengalaman dan tahu apakah tanda-tanda seseorang yang hampir kepada kem4tian.

Jadi sebelum kami teruskan tentang topik ini, kami ingin bertanya pernahkah anda membaca artikel tentang tanda-tanda 100 hari sebelum kem4tian menurut Islam?

Ramai yang mempercayainya kerana meyakini ia datang dari Nas (al-Quran atau Hadis), tapi sebenarnya, tanda-tanda tersebut bukanlah dari Nas, jadi kita tidak perlu mempercayainya walaupun ia tidak mustahil boleh berlaku jika diizinkan Allah.

Kem4tian memang ada dan tanda-tanda boleh jadi berbeza untuk setiap individu, namun secara umumnya, ada beberapa tanda-tanda orang yang hendak m4ti berdasarkan perkongsian orang-orang yang berpengalaman yang berada hampir dengan si mat1:


1. Berselera Makan Ketika Sakit
Kebiasaannya orang sakit Allah akan tarik nikmat selera makannya. Mesti anda pernah sakit, paling tidak pun sakit demam, kan? Adakah anda pada ketika itu lalu untuk makan seperti biasa? Semestinya tidak, begitulah juga sakit lain terutamanya sakit yang berat-berat. Katakan, seseorang pesakit yang tidak ada selera makan, namun tiba-tiba suatu hari pesakit itu tiba-tiba ada selera makan, kemungkinan besar aj4l orang itu sudah hampir sampai.


2. Kelakuan Aneh
Syarat untuk m4ti bukanlah sakit atau tua, melainkan hidup. Selagi anda hidup, m4ti tidak boleh dijangka. Kalau anda pernah baca berita, atau berdasarkan pengalaman orang yang men1nggal dunia di sekitar anda, sebelum m4ti mesti orang itu akan menunjukkan tanda-tanda dari segi kelainan tingkah laku perangai xzx dia tidak ada apa-apa sakit.


3. Tua
Sebagai manusia, apabila sudah tua maka rambut hitam akan digantikan dengan uban. Uban bukanlah tanda pasti petanda aj4l semakin dekat, namun lebih kepada petanda manusia sudah tua. Dan tua pula dikaitkan dengan sem4kin hampir dengan kem4tian. Jadi, uban adalah petanda manusia itu telah berada di penghujung usia, petanda terakhir yang boleh dilihat oleh semua orang bahawa seseorang itu semakin dekat dengan kem4tian, paling kurang dari segi adat.

Tapi adakah setiap orang mengalami tanda-tanda kem4tian seperti yang disebutkan di atas? Tidak juga, namun apa yang penting keadaan si m4ti yang men1nggal dunia secara “Husnul khatimah” atau tid4k. Perbezaan tersebutlah yang akan menentukan kelak di mana manusia akan berada di akhlrat.

SUMBER:LubukMedia

PERHATIAN:KEPADA PEMBACA SEMUA JANGAN TINGGALKAN KOMEN HINAAN ATAUPUN CACIAN. PIHAK KAMI TIDAK AKAN BERTANGGUNGJAWAB KE ATAS SEBARANG RISIKO YANG TERJADI..
JANGAN KETINGGALAN JUGA UNTUK MENGIKUTI KISAH – KISAH MENARIK  YANG DI KONGSIKAN DI BAWAH.

JANGAN LUPA LIKE DAN SHARE>>>

FOLLOW KAMI DI PAGE….

TERIMA KASIH

About admin

Check Also

Nyaris disaman, pemuda minta maaf tuduh Aeril Zafrel & Wawa Zainal terima duit PN

Pasangan selebriti Aeril Zafrel dan Wawa Zainal sekali lagi menjadi mangsa tuduhan apabila menerima imbuhan …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *