[KISAH] ‘Ko Ceralkan Aje Bini Ko Tu, Bukan Boleh Beranak Pun’ – Mertua..

Bila membaca kisah rumahtangga orang lain yang ser1ng bermas4lah, aku rasa teringin juga aku berkongsi di sini, bukan untuk m3mbuka aib sesiapa. Cuma sebagai panduan bersama. Aku berk4hwin dengan an4k seorang ibu yang pandai masak.

Di awal perk4hwinan tiada masalah kerana suami ak4n selalu balik ke rumah ibu bapanya untuk makan. Kami duduk rumah sendiri tap1 masih dalam daerah yang sama. Ibu mertua sem3mangnya terkenal sebagai or4ng yang pandai memasak.
Malah ibu mertua pun dengan senang hati untuk tervs masak bagi suami makan. Kekadang belom habis waktu kerja dia sudah telef0n suami untuk b4gitahu menu yang dia masak, biasanya lauk kegemaran suami meny3babkan suami akan bergegas bal1k ke rumah ibunya untuk mak4n.

Aku pul4 ketika itu fikir agak m3nyenangkan aku, yer la penat bekerja jadi tidak perlu aku berlari balik untvk masak. Oleh kerana su4mi seorang guru dan aku bekerja waktu pejabat, balik rvmah makanan yang suami b4wa balik sudah ada. Lama-kelamaan aku aku pun mul4 masak juga, bukan apa, kita sendiri pun mesti ada m3nu kegemaran kit4.

Suami r4sa jer dia rasa sed4p. Setiap hari menu berbeza aku masak dan menyebabkan suami sudah jar4ng ke rumah ibu bapanya. Suami sudah jarang memuji m4sakan ibunya tet4pi dia yang sering minta aku masak menu-menu yang dia inginkan. Aku bangga d3ngan perubahan ini.

Tapi h4kikatnya ibu mertua t1dak suka, bermacam cara dilakukan untuk menghal4ng suami makan apa y4ng aku masak. Aku ingatkan dia sekadar cemburu sebab anaknya berubah sel3ra, jadi aku abaikan. Tapi memandangkan kelakuannya agak drastik sehinggakan s3tiap pagi dia akan masak dan h4ntar ke sekolah, malah ada ketika dia tunggv waktu rehat suami dengan bekal di tangan.

Aku mul4 pelik dan bertany4 pada kaki ipar. Kak ipar pada mulanya agak keberat4n untuk buka mulvt. Dan dia pun ingin aku berterus terang. Aku yang tidak tahu apa-apa meng4ngguk kepala. Agak mengejutkan apabila Along bertanya sama ada aku mengenakan ilmv untuk menundukkan suami kerana mereka pelik bagaim4na adik mereka yang h4mpir ditunangkan dengan sepupu sendiri tetiba boleh bertuk4r fikir4n.

Malah sepupu yang s4ma memberitahu pernah ternampak aku di rumah bidan 6 bulan lep4s, kat4nya aku sedang menundukkan suami. Kebetulan ketika itu suami mula suk4 pada m4sakan aku. Patutla dari awal perkahwinan ibu tidak bagi suami mak4n kat rvmah kami, malah dibawa bekal balik untuk makan sebelah petang, aku pula ing4tkan itu untuk aku.

Selep4s aku tahu cer1ta sebenar, aku ambil keputusan untuk bersemuka. Suamiku mem4ng pernah bercer1ta yang dia hampir bertunang dengan sepupunya ketika kami terputus hubung4n. Bila kami berjumpa balik, itupun atas ihsan Facebook, hubung4n terjalin semvla dan dia menolak untuk bertunang dengan sepupu secara baik. T3ntang aku berjvmpa dengan bidan pula adalah sebab aku
mengurut,

memand4ngkan sudah setahun lebih kami berkahwin masih belom ada tanda-tanda untuk d4pat zuriat, ada yang bagi cadangan untuk mengurut.
Walaupun ipar-ipar ramai yang dapat terima penjelasan aku, tapi ibu mertua masih s4ngsi, aku masak langsung dia tak sentuh, sudah 3 bulan berlalu dan aku tak kan putus asa untuk mengambil hati ibu mertuaku

Sumber ohmymedia.tv

PERHATIAN:KEPADA PEMBACA SEMUA JANGAN TINGGALKAN KOMEN HINAAN ATAUPUN CACIAN. PIHAK KAMI TIDAK AKAN BERTANGGUNGJAWAB KE ATAS SEBARANG RISIKO YANG TERJADI..
JANGAN KETINGGALAN JUGA UNTUK MENGIKUTI KISAH – KISAH MENARIK  YANG KAMI KONGSIKAN DI BAWAH.

JANGAN LUPA LIKE DAN SHARE>>>

FOLLOW KAMI DI PAGE….

TERIMA KASIH

About admin

Check Also

Nyaris disaman, pemuda minta maaf tuduh Aeril Zafrel & Wawa Zainal terima duit PN

Pasangan selebriti Aeril Zafrel dan Wawa Zainal sekali lagi menjadi mangsa tuduhan apabila menerima imbuhan …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *