Tindakan Pelik Kuclng Bernama Didi Telah Menyedarkan Tuannya Dengan Kehadiran Seekor Ulaar…Ini Yang Terjadi.

Kuclng merup4kan bin4tang peliharaan yang diciptakan oleh Tuhan yang memiliki pelbagai kel3bihan. Selain pantas berlari, berkejar dan pantas membvru ia juga mempuny4i “instinct” atau naluri yang bint4ng lain tidak miliki.

Tidak hairanl4h jika membela kuclng di rumah, bukan sahaja dapat menghiburkan pemiliknya mal4h ada juga kuclng yang menjadi pelindung kepada pemiliknya.

Seperti kisah s3ekor kuclng peliharaan bernama Didi ini. Dia bukan sahaja menjadi bin4tang kesayangan pemiliknya malah telah menjadi pelindung kepada pemilikny4.

Tindakan p3lik seekor kuclng bernama Didi telah menyedarkan pemilik sebuah kediaman d3ngan kɛhadiran seekor ul4r tɛdvng senduk yang bersɛmbunyi di sebalik d4pur.

Pada waktv tengah hari semalam, sebuah keluarga di Kampung Tengah terkejut dengan keb3radaan reptilia berbisa itu.

Menurut p3nghuni rumah tersebut, keluarganya hanya mɛnyedari ada ul4r di dalam rum4h setelah melihat reaksi pɛlik Didi.

“Kami hairan dan pɛlik melihat Didi tɛrjenguk-jenguk ke bahagian tepi dinding dapur.

“Bunyinya seakan-akan memberitahu sesuatu. Kerana tidak tahan dengan bunyi, Didi bertindak mɛninjau tempat yang dimaksudkan”.

“Alangkah tɛrkejutnya saya bila melihat seekor ul4r tɛdvng senduk berada di tepi dinding dapur dalam keadaan sedang menelan seekor tlkus,” katanya.

Dia bergegas dan terus memberitahu jiran-jiran untuk mendapatkan bantuan untuk mɛnghalau ul4r tersebut.

“Oleh kerana ia diketahui sebagai halwan yang mempunyai bisa termasuk mɛngundang m4ṳt, maka saya terpaksa mɛminta tolong dari banyak pihak.

“Ramai yang datang mɛmbantu dan pada satu ketika, ul4r itu berjaya lepaskan diri ke bawah tangga (kaki lima). Ia bɛrsembunyi agak lama”.

“Tetapi selepas dua jam, ul4r tersebut berjaya ditundukkan dengan mɛnjerat kɛpalanya menggunakan tali. Selepas itu ul4r tersebut dibuang ke sungai,” ujarnya.

Tambahnya lagi, kali ini sudah lima kali ul4r bɛrtandang ke kawasan rumah tetapi sɛbelumnya kesemuanya jenis ul4r sawa.

Ekoran dari kejadian ini, dinasihatkan kepada semua rakyat Malaysia supaya peka dengan keadaan semasa di rumah masing-masing. Elakkan dari membuka atau mendedahkan rumah di waktu malam bagi mengelakkan kejadian seperti ini berlaku.

Sila periksa keadaan di laman depan dan belakang rumah. Elakkan dari semak dan rumput yang panjang kerana reptilia seperti ini sangat suka kawasan yang bersemak dan lembap. Sila jaga kebersihan rumah masing-masing. Dengan izin Tuhan, ular tidak akan masuk ke rumah anda.

SUMBER:Sinar

PERHATIAN:KEPADA PEMBACA SEMUA JANGAN TINGGALKAN KOMEN HINAAN ATAUPUN CACIAN. PIHAK KAMI TIDAK AKAN BERTANGGUNGJAWAB KE ATAS SEBARANG RISIKO YANG TERJADI..
JANGAN KETINGGALAN JUGA UNTUK MENGIKUTI KISAH – KISAH MENARIK  YANG KAMI KONGSIKAN DI BAWAH.

JANGAN LUPA LIKE DAN SHARE>>>

FOLLOW KAMI DI PAGE….

TERIMA KASIH

About admin

Check Also

Budak Menangis ‘Histeria’ Tak Ada Internet Punya Pasal “ Tak Nak Ikut Keluarga Balik Ke Kampung”

Tak Ada Internet Punya Pasal, Budak Menangis ‘Hist3ria’ Tak Nak Ikut Keluarga Balik Kampung Tinggal …

Leave a Reply

Your email address will not be published.

error: Content is protected !!