Kisah Seram Asrama, Abang Sekuriti Nampak Ramai Kelibat ‘Pelajar’ Sewaktu Cuti Sekolah

Bertemu lagi kita dalam slot cerita s3ram Siakap Keli. Kali ni min nak kongsi kisah seram tentang pengalaman ‘ng3ri’ melibatkan kerja-kerja kawalan keselamatan di sebuah sekolah.

Biasanya yang kita dengar, ada b4nyak kisah seram yang berlaku di asrama sekolah. Kes pelajar kena ‘tind1h’, budak kena rasuk atau histeria, penampakan kelibat misteri di t4ndas paling hujung dan banyak lagi.

Malam ni, kisah seram mengenai k3jadian sebenar yang dialami sendiri oleh seorang warganet bernama Abi Mun4wwarah. Percaya atau tak, lelaki ini pernah bertentang mata dengan ramai makhlvk yang menjelma seakan pelajar.

Seram atau tak seram, jom layan k1sah di bawah ni.

Misteri Kelibat Di Bangunan Sek0lah Asrama
Sebenarnya aku bukanlah seor4ng yang sangat berani sangat ada jugaklah perasaan takut. Apa yang aku n4k kongsikan di sini adalah pengalaman first time aku pernah menjadi pengg4nti/buffer sekuriti di salah sebuah sekolah berasrama.

Dipendekkan cerita, lewat pet4ng aku dapat call dari seorang kawan yang dia mintak tolong gantikan dia sekvriti waktu malam, emergency ada hal penting katanya. Aku pun tanpa berf1kir panjang setuju saja. Malam tu aku terus ke tempat sekolah tu, besar jug4klah kawasan sekolah tu.

Tiba jam 2 pagi waktu untuk r0ndaan di kawasan sekolah blok bangunan dan blok asrama. Aku berbekalkan l4mpu torch light kecik terus berjalan menuju ke bangunan pentadbiran/pej4bat. Memang agak gelap dan suram sunyi sepi.

Sekali sekala macam-mac4m bunyi jugaklah tapi aku anggap bunyi mungkin binatang yang melompat d4n berjalan untuk sedapkan hati yang kadangkala seram sejuk. Aku tengok dalam p3jabat yang berkunci di pintu kaca kelihatan ada satu komputer yang masih h1dup seperti sedang menaip sesuatu. Tapi tempat duduk dan keyboard tu aku t4k nampak agak terlindung.

Terdetik dihati pintu pejab4t kunci takkan masih ada staff yang buat kerja lewat malam macamni. Hmmm..4ku abaikan saja dan terus ke blok lain. Makin jauh aku meronda makin svnyi. Tiba aku di jalan koridor bangunan banyak kelas-kelas pelajar. Tib4-tiba aku terdengar bunyi macam budak-budak main kejar-kejar koridor t1ngkat atas.

Aku pun terus suluh t0rch light dari bawah tapi takdak apapun. Mulalah aku fikir yang mengarut-ng4rut ni. Aku pun cepat-cepat jalan laju sikit sambil dari jauh aku suluh b4ngunan atas tadi aku nampak ada pelajar perempuan masih pakaian uniform sek0lah berdiri melihat aku. Aku tak nampak wajahnya sebab dalam gelap lampu s4mar-samar saja. Dalam hati aku boleh tahan jugak budak-budak sini buasnya m4sih aktif tak tidur lagi.

Tiba di lokasi asr4ma pelajar. Aku ronda di kawasan luar pagar sahaja. Keadaan asrama gel4p, aku menyuluh di setiap tingkap-tingkap blok asrama. Aku berasa hairan dan p3lik kenapa pelajar-pelajar kat sini masih belum tidur lagi sebab aku teng0k diorang berdiri kaku kat setiap tingkap melihat tajam ke arah aku. Aku r4sa macam nak cepat habis saja waktu tu. Makin tak tentu arah fikiran akv.

Dan last rond4an aku menuju ke dewan besar pelajar. Aku ternampak ada satu pintu dewan tv terbuka, masa aku nak tutup pintu tu. Dalam cahaya lampu samar aku ternampak d4lam dewan atas pentas tu sekumpulan pelajar lelaki dan perempuan duduk b3rtimpuh tapi diam senyap kaku.

Henset aku tiba-t1ba berbunyi. Kawan aku tu yang call, dia bagitahu dia lupa nak bagitau aku s1mpan kunci asrama dalam kotak simpanan kunci sebab semua pelajar tak ada, d1orang dah balik rumah cuti seminggu.

Ya Allah! Jantung 4ku macam terus berdegub kencang. Siapa “mereka” yang aku tengok sepanjang r0ndaan ni!?

Dari jauh aku melihat “budak-budak” yang di atas pentas tu dengan perlahan-lahan mereka menoleh ke arah aku dan tangan mereka melambai-lambai ke arah aku. Aku jadi kaku dan tanpa sedar melepaskan henset terhempas jatuh ke lantai….

SUMBER: Abi Munawwarah via Kelab Cerita Hantu Malaysia

PERHATIAN:KEPADA PEMBACA SEMUA JANGAN TINGGALKAN KOMEN HINAAN ATAUPUN CACIAN. PIHAK KAMI TIDAK AKAN BERTANGGUNGJAWAB KE ATAS SEBARANG RISIKO YANG TERJADI..
JANGAN KETINGGALAN JUGA UNTUK MENGIKUTI KISAH – KISAH MENARIK  YANG KAMI KONGSIKAN DI BAWAH.

JANGAN LUPA LIKE DANSHARE>>>

FOLLOW KAMI DI PAGE….

TERIMA KASIH

About admin

Check Also

Tak Mampu Sihir Orang Islam Yang Jaga Solat – Bomoh Rusia

Tular sebuah video di media sosial, di mana seorang bomoh yang dipercayai berasal dari Rusia …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *