Isteri Mengaku ‘Bujang’ Sebelum Kahwln Tapi Kantoi Setelah 13 Tahun, Suami Tuntut Gantlrugi RM1.4 Juta.

Isteri Mengaku ‘Bujang’ Seb3lum Kahwin Tapi Kantoi 13 Tahun Kemud1an, Suami Tuntut Gantirugi RM1.4j.

Bak kata pepatah sepandai-pandai tupai mel0mpat, akhirnya jatuh k3 tanah juga. Apabila kita melakukan sesuatu pemb0honan atau penipuan, l4ma-lama ianya pasti akan terbongkar juga lebih-l3bih lagi jika melib4tkan perhubungan dalam rumaht4ngga.

Siapa tak beng4ng jika isteri yang disayangi dan dikahwini s3lama lebih 10 tahun rupanya m3nipu sejak awal-awal lagi sebelum kahwin. Itvlah nasib yang menimpa seorang lel4ki ini apabila dia membuat keputusan untvk menuntut ganti rugi kepada ister1nya selepas ‘pembohongan’ si isteri sel4ma ini akhirnya terb0ngkar.

Memet1k laporan Detik News, lelaki yang dikenali dengan n4ma Yulian Aprianto ini m3ngakui sangat terkilan kerana isteri yang disanjung d4n disayangi sel4ma ini tergamak menipunya sepanjang 13 tahun mereka berk4hwin.

Si4pa sangka rupa-rupanya wanita yang dikahwininya itu buk4nlah bujang sep3rti yang dimaklumkan sebaliknya pernah berkahwin.

Berc3rita dengan lebih lanjut, Yulian yang berasal dari Ind0nesia ini memb3ritahu dia dan isteri mula berkawan selepas dikenalkan 0leh ibu saud4ra.Namun, selepas tiga bulan mengenal hati budi, pada t4hun 2006, mereka berdva membuat keputusan untuk berkahwin. Malah, sepanjang t3mpoh perkenalan jug4, wanita tersebut mengakui dirinya adalah bujang.

Wan1ta tersebut langsung tidak berterus terang memberitahu b4hawa dia pernah berk4hwin dengan seorang lelaki, Saiye Hanafi pada 1996 ia1tu 10 tahun seb3lum bernikah dengan Yulian.

Namvn selepas 13 tahun menyimpan ‘rahsia’ itu, akhirnya seg4lanya terbongkar. Yul1an yang berasa tertipu dengan pembohongan tersebut nek4d meminta ganti rug1 sebanyak 5 bilion rupiah (kira-kira RM1.4 juta) daripada isterinya.

Leb1h membuatkan lelaki ini terkilan adalah segala perbel4njaan perkahwinan mer3ka ditanggung sepenuh olehnya. Bahkan, dia juga sanggvp menghabiskan duit memb1ayai kos pendidikan isterinya sehingga wanita itu k1ni sudah bergelar seor4ng doktor.

Menvrut sumber, wanita tersebut dan keluarganya juga dip3rcayai telah bersvbahat memberikan keterangan palsu dalam buku akuan p3rnikahan. Berikutan dar1pada itu, wanita tersebut telah dijatuhi hukuman penjara kerana memb3rikan keterangan palsu.

Wan1ta itu dijatuhkan hukuman penjara sebulan dan sembilan hari diaatas pemb0hongannya.

Sumber: Detik News I Saja gempak

PERHATIAN:KEPADA PEMBACA SEMUA JANGAN TINGGALKAN KOMEN HINAAN ATAUPUN CACIAN. PIHAK KAMI TIDAK AKAN BERTANGGUNGJAWAB KE ATAS SEBARANG RISIKO YANG TERJADI..
JANGAN KETINGGALAN JUGA UNTUK MENGIKUTI KISAH – KISAH MENARIK  YANG KAMI KONGSIKAN DI BAWAH.

JANGAN LUPA LIKE DANSHARE>>>

FOLLOW KAMI DI PAGE….

TERIMA KASIH

About admin

Check Also

Tak Mampu Sihir Orang Islam Yang Jaga Solat – Bomoh Rusia

Tular sebuah video di media sosial, di mana seorang bomoh yang dipercayai berasal dari Rusia …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *