Wanita Rasa Pelik Apabila Gelangnya Terasa Makin Ketat Selepas Dibaiki, Baru Sedar Dirinya Sudah Kena Tipu

Dari zaman dulu hinggalah zaman sekarang, mem4ng sudah menjadi satu trend atau tabiat dalam kalangan masyarakat kita untvk membeli emas terutamanya golongan wanita.

Emas yang dibeli bukan sahaja dapat dijadikan s3bagai aksesori malahan dapat dijadikan sebagai pelaburan pada masa akan dat4ng berikutan harga emas yang meningkat saban hari.

Bagaimanapun, seperti perkongsian seorang penggvna Facebook dikenali sebagai Ikafariha Fariha, mendakwa dirinya telah ditipv oleh sebuah kedai emas ketika dia menghantar gelang tangannya untuk dipot0ng.

Kisahnya bermula apabila wanita ini, mengh4ntar gelang tangannya ke kedai emas untuk dipotong berikutan keadaan em4s tersebut yang terkopek dan kemek berikutan satu insiden semasa kendur1.

Gelang memang labuh sikit. Hari selasa pagi, hantar pergi kedai. Suruh diorang kerat 2 ketul bahagian yang cacat tu. Sebelum tu memang aku dah kira gelung dan ambik gambar siap-siap kot ada yang menipu nanti kan.

Jelasnya lagi, pemilik kedai emas berkenaan memintanya untuk mengambil pada petang hari berkenaan namun, berikutan beberapa masalah yang dihadapinya proses pengambilan gelang tersebut tergendala.

Hari Khamis aku pergi ambil, balik rumah baru aku try. Rasa ketat gelang aku ni. Tak sedap hati dah, kira-kira tidak cukup gelung. 10 kali aku kira sorang-sorang.

Wanita Merasa Hairan Apabila Gelangnya Terasa Makin Ketat Selepas Dibaiki, Baru Sedar Dirinya Sudah Kena Tipu – sajagempak.com

‘Memang aku tak masuk dah’

Bercerita lebih lanjut, pemilik kedai pada mulanya berdolak dalih dan sama sekali tidak mengaku sudah mengambil lebihan emas yang dipotong itu. Berang dengan apa yang terjadi, wanita ini turut meninggikan suara kepada pemilik kedai emas itu berikutan tindakannya yang tidak bertanggungjawab itu.

Pada masa yang sama, dia turut menunjukkan bukti yang jelas menerusi foto yang ditangkap gambar emasnya sebelum dan selepas dihantar ke kedai itu.

Memang diorang cakap diorang je betul ceritanya. Mati-mati mengaku kerat dua ketul sahaja. Suara aku dah mula naik dah. Pandai tegur aku, hang jangan marah, mari kita bincang.

Aku tunjuk suruh diorang kira balik, aku tunjuk sekali time aku ambil gambar kan ada set time pukul 9 pagi dekat gambar sebelum hantar ke kedai dia. Last-last diorang terpaksa bagi balik seketul coco aku. Buat-buat berlakon cari, memang ada lah ceritanya.

Kejadian seumpama ini membuatkan dia berasa menyesal dan tidak lagi mahu menggunakan servis yang ditawarkan oleh kedai tersebut.

Memang aku tak akan masuk dah kedai emas tu. Kaki penipu.

Semoga jadi pengajaran buat yang lain agar periksa dulu elok2 gelang atau rantai yang nak hantar untuk dibaiki agar dapat elakkan dari jadi mangsa tipu. Kepada pemilik-pemilik kedai emas, berniagalah dengan jujur dan ikhlas.

Sumber: Ikafariha Fariha

About admin

Check Also

5 T̷ahun Tingg̷alk̷an Duni̷a ‘m̷ak ny̷ah’, Pemud̷a Ini Ten̷ang Bergel̷ar Tuk̷ang Bu̷at Ker̷and̷a

“Sudah Simpan Batu Nis4n, Ker4nda…”, Tinggalkan Dunia ‘M4k Nyah’, Tenang Jadi Tukang Buat Ker4nda Jun …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *