“Bukan Bayar Seikhlas Hati Ke?” – Seorang Individu Complaint Yuran Mengaji RM30 Mahal

Bergelar seorang pendidik pastinya ak4n menemui pelbagai ragam pelajar ketika dalam proses mengajar dan pembelaj4ran.

Apatah lagi bergelar guru agama di m4na tidak semua orang mampu melakukannya kerana seseorang itu perlulah mempvnyai ilmu yang cukup dan luas bagi mengajar anak murid mereka.

Namun begitu, tidak ramai yang sanggvp mengeluarkan belanja dari segi upah mengajar kerana dirasakan ilmu ag4ma seperti pengajian naskah Al-Quran sebagai sesuatu yang ‘mudah’ dan t1dak berbaloi.

Begitulah perkongsian seorang p3ngguna Twitter ini di mana dia ada memuat naik tangkap layar perbualan ant4ra seorang guru mengaji Al-Quran dan individu yang bertanyakan meng3nai yuran serta jadual pengajaran.

Guru Al-Quran tersebut memaklvmkan bahawa yuran pengajian hanyalah RM30 untuk kelas yang diadakan pada set1ap hari Isnin sehingga Rabu malah turut berpeluang untuk mengerjakan s0lat jemaah Isyak bersama-sama di akhir waktu kelas.

Namun, penjelasan itu mendapat r3aksi yang mendukacitakan daripada individu tersebut kerana dia merasakan yvran sebanyak RM30 itu terlalu mahal..

Menjengah ke ruangan komen, ram4i netizen berang dengan sikap individu itu yang mempersoalkan isu keikhl4san dan tahap kesusahan sesuatu ilmu itu.

Kata netizen, yuran RM30 untvk tempoh pengajian seperti itu dianggap sangat murah pada zaman sekarang 1ni dan sepatutnya dikenakan cas yang lebih tinggi daripada itu.

SUMBER: Twitter bukhariramli | Beautifulnara

PERHATIAN:KEPADA PEMBACA SEMUA JANGAN TINGGALKAN KOMEN HINAAN ATAUPUN CACIAN. PIHAK KAMI TIDAK AKAN BERTANGGUNGJAWAB KE ATAS SEBARANG RISIKO YANG TERJADI..
JANGAN KETINGGALAN JUGA UNTUK MENGIKUTI KISAH – KISAH MENARIK  YANG KAMI KONGSIKAN DI BAWAH.

JANGAN LUPA LIKE DANSHARE>>>

FOLLOW KAMI DI PAGE….

TERIMA KASIH

About admin

Check Also

Tak Mampu Sihir Orang Islam Yang Jaga Solat – Bomoh Rusia

Tular sebuah video di media sosial, di mana seorang bomoh yang dipercayai berasal dari Rusia …

Leave a Reply

Your email address will not be published.