[Vidoe] Tergamak ‘Ludah’ Sisa Mknan Dkt Suami, Netizen Ger4m Sikap Isteri Bladab! PU Amin Tegur Prngai Tunjuk Paling Sweet

SAMA ada suami mahupun isteri, tet4p ada adab & tatacara yg perlu dihormati antara satu sama lain.

Namun tdk sedap dilihat apabila sebvah video yg tular menunjukkan seorang wanita dipercayai si isteri ‘melvdah’ sisa makanan ke dalam pinggan pasangannya.

Tidak dipastikan bila & lokasi kej4dian, ap4 yg pasti video tersebut merupakan rakaman daripada siaran l4ngsung (live) di laman sosial.

Menerusi sebahagian klip rakaman b3rdurasi 11 saat itu menunjukkan kedua-duanya sedang menikmati hidangan s3belum wanita berkenaan mengeluarkan sisa ketam yg dikunyahnya & ‘meludahk4nnya’ ke dalam pinggan lelaki di sebelahnya.

Wanita berkenaan kelihatan sel4mba melakukannya ketika suaminya masih menikmati makanan menggunakan p1nggan yg sama.

Dia kemudian kembali mengunyah k3tam sambil tersenyum di hadapan kamera.

Si suami bagaimanapun tdk menunjvkkan sebarang reaksi & menikmati makanan seperti biasa.

Malah lelaki berkenaan dililhat s3lamba memakan makanan yg ‘diludahkan’ itu.

Tindakan wanita tersebut membangk1tkan kemarahan ramai yg menyifatkannya tdk beradab, meskipun kedua-duanya ad4lah suami isteri.

Rata-rata netizen yg bergelar ist3ri turut malu dengan aksi yg menjijikkan itu & menegurnya k3rana tdk mengh0rmati suami yg sedang makan.

“Makanan yg aku gaul-gaul pakai tangan atau makanan tak habis makan pun aku tak sanggup nak bagi laki (suami) makan, ini kan kunyah ludah macam tu.

“Aduhai sampainya hati buat macam tu. Selalu suami kita bagi yg terbaik tanda hormat. Ni sampai sisa diletak suruh suami makan. Lepas tu boleh lagi senyum.

“Mana boleh buat macam tu sisa makanan bagi kat laki… laki tu bersusah payah cari rezeki, kerja siang malam nak menyara anak bini. Laki ibarat bapa dialah tempat bergantung hidup anak beranak.

“Pada aku, ap4 yg bini dia buat biadab. Kalau bini makan tak habis okay lagi la lakinya tolong habiskan. Ni dah bekas mulut luah letak kat pinggan laki. Kurang ajar namanya. Muka cantik, tapi otak kat lutut.

“Kalau nak buat content pun agaklah. Sampai memalukan suami kau buat macam tu, serupa kau bagi makan nasi kangkang,” demikian antara komen netizen.

Sementara itu, pendakwah bebas & Pencetus Ummah (PU) Amin ketika dihubungi mStar berpandangan bahawa ia merupakan kelakuan yg tdk mempunyai adab.

“Tidak ada akhlak antara isteri & suami sekiranya mereka benar-benar adalah suami isteri. Dalam sunnah pun, bukan makna kata suami kena makan hasil sisa kotoran daripada isteri.

“Jika kita makan & letak atas pinggan suami, ia jadi sisa kotoran. Yang nabi ajar kita adalah berkongsi makanan dalam keadaan yg baik & tdk ada kotoran serta tdk menjijikkan

“Perkara ini perlu dielakkan, jangan sebab kita nak tunjuk paling sweet, paling baik & paling romantik sehingga kita menyalahi adab & akhlak sebagai suami isteri.

“Jika ia sisa kotoran, maka itu adalah penghinaan bagi suami. Bukan bermakna kita sayang isteri, kita kena buat benda-benda yg kotor. Itu kita kena elakkan,” kata PU Amin atau nama sebenarnya Mohamad Amirul Amin Maulana Lokman Hakim yg turut menasihatkan agar rakaman seumpama itu tdk wajar dibuat k3rana tdk sopan & hanya mengundang kecaman

Sumber: mstar

About admin

Check Also

Tak Mampu Sihir Orang Islam Yang Jaga Solat – Bomoh Rusia

Tular sebuah video di media sosial, di mana seorang bomoh yang dipercayai berasal dari Rusia …

Leave a Reply

Your email address will not be published.