[Video] Lelaki Panik Mercun Jiran ‘Singgah’ Tepat Pada Badannya…Buat Ramai Terkejut..

Sedar tak sedar kita dah berpuasa selama 16 hari dan waktu sekarang ni mesti ramai yang mula nak beli dan main mercun kat rumah. Bagi kanak-kanak pula, yang jadi pilihan semestinya bunga api sebab ia lebih selamat dan kurang risiko untuk cedera.

Bagi yang main mercun, selalunya tempat yang lapang serta takde orang adalah lebih sesuai berbanding main dekat kawasan rumah. Baru-baru ni, viral di TikTok satu video tentang mercun ‘sesat’.

Menerusi video tersebut, dapat dilihat dengan jelas sekumpulan keluarga tengah menghabiskan masa dekat halaman rumah. Tanpa disangka-sangka, tiba-tiba ada mercun yang entah dari mana singgah tepat dekat salah seorang lelaki. Bukan setakat itu sahaja, mercun ‘sesat’ tersebut sempat meletup pada lelaki berkenaan.

Lelaki tersebut terus panik dan cepat-cepat cuba mengelakkan diri dan nasib baik dia tidak mengalami sebarang kecederaan yang serius. Uish kesian orang tu!

Menerusi ruangan komen, rata-rata netizen ada yang risau dan ada juga yang menasihati jiran-jiran supaya peka dengan keadaan sekeliling. Selain itu, ada yang anggap macam ada ‘perang kecil’ berlaku. Macam-macam hal lah netizen ni!

“Uish, jiran tu buat hal betullah” – Komen netizen

“Kalau boleh janganlah main mercun dekat kawasan perumahan. Boleh bahayakan orang terutama budak-budak” – Komen netizen

Komen MercunSumber: TikTok
Lepasni jiran-jiran kena la ada common sense sikit dan jangan main mercun sampai boleh cederakan orang ya!

About admin

Check Also

5 T̷ahun Tingg̷alk̷an Duni̷a ‘m̷ak ny̷ah’, Pemud̷a Ini Ten̷ang Bergel̷ar Tuk̷ang Bu̷at Ker̷and̷a

“Sudah Simpan Batu Nis4n, Ker4nda…”, Tinggalkan Dunia ‘M4k Nyah’, Tenang Jadi Tukang Buat Ker4nda Jun …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *