Apakah Hauk Nya T0kti Punya Team Ni..”- Lagu Raya Terbaru Dikrltik, Tak Sangka Ini Respon Dari Tokti

BARU dilancarkan Rabu lalu, lagu r4ya terbaharu Datuk Seri Siti Nurhaliza berjudul Lip Lap Raya menerima krit1kan peminat-peminatnya apabila muzik video (MV) penyanyi tersohor itu dik4takan berkualiti rendah.

Terbuka menerima kritikan itu, Siti, 43, berkata, semua pihak berhak memberi pandangan masing-mas1ng.

“Apa sahaja orang n4k katakan saya sudah biasa sejak dari awal lagi.

“Itu adalah hak mer3ka utk bercakap.

“Apa yg penting matl4mat & maksud lagu tersebut berjaya disampaikan,” katanya kepada mStar.

Sebelum ini, lagu r4ya terbaharu Siti, Lip Lap Raya ciptaan Ajay Mai, Glow Rush, Karim Karam & Mlke Chan dianggap tdk mencapai standard penyanyi nombor satu itu.

Malah, ada yg mend4kwa konsep yg dipaparkan hampir sama dengan MV Oh My God nyanyian Adele.

Sementara itu, mengvlas tentang konsep MV, Siti berkata, Lip Lap memberi kelainan apabila t4mpil dengan konsep lebih elegan & santai.

“Bila sebut hari r4ya orang dah biasa dengan suasana meriah seperti ketupat atau bunga api. Itv adalah kebiasaan.

“Bagaimanapun saya suka dengan konsep yg ditampilkan kali ini k3rana lebih elegan & santai,” ujarnya.

Siti ditemui di majlis kempen Aeon Loves SimplySiti yg berlangsung di pasar raya Aeon Alpha Angle, Kuala Lumpur.

Dalam perkembangan lain, Siti bakal berangkat ke Tanah Suci Makkah bagi menunaikan ibadah umrah pada hujung Ramadan ini.

Selepas tiga tahun tdk ke sana, ini adalah peluang buat ibu kepada dua cahaya mata itu utk melepas rindu beribadah & berdoa di hadapan Kaabah.

“Sebab sudah tiga tahun tdk ke sana, jadi memang rindu utk duduk & berdoa di hadapan Kaabah.

“Pastinya saya mahu memohon kebaikan dari setiap sudut utk diri saya, keluarga, anak-anak & seluruh rakyat Malaysia,” jelasnya.

25 tahun dalam industri seni, Siti Nurhaliza akui bukan lagi masa bersaing dengan penyanyi baharu

SELEPAS 25 tahun berkecimpung dalam industri seni, penyanyi Datuk Seri Siti Nurhaliza berkata kini bukan masa utk dia bersaing dengan mana-mana penyanyi termasuklah bakat baharu.

Menurut Siti, 43, pada tahap sekarang ini dia hanya mahu memberikan fokus pada komitmen yg sedia ada agar terus kekal relevan.

“Sekarang ini masa utk saya berikan yg terbaik sahaja, bukan lagi nak bersaing dengan artis muda yg ada.

“Bukan lagi era berlawan-lawan. Saya hanya mahu meneruskan & mengekalkan lagu yg best, prestasi kerja bagus selain berkolaborasi dengan anak muda yg ada sekarang,” katanya kepada mStar.

Siti ditemui semasa Majlis Perjumpaan & Sambutan Ulang tahun kelahirannya yg ke-43 bersama kelab peminat, Sitizone yg diadakan di Magica Cheras Hall, Kuala Lumpur pada Sabtu.

Dalam pada itu, penyanyi lagu Seribu Kemanisan ini turut memanjat kesyukuran k3rana kesetiaan peminatnya terus utuh selepas 18 tahun tertubuhnya Sitizone.

“Dalam tempoh perjalanan lebih dua dekad itu saya bersyukur k3rana dikelilingi tunjang kekuatan yg jadi tulang belakang termasuklah rakan media & peminat.

“Tak dinafikan peminat menjadi nadi penting kepada kerjaya saya cuma saya tak sangka pada usia kini & 25 tahun jadi anak seni, peminat terus teguh menyokong.

“Ia jadi suntikan semangat utk saya terus beri terbaik. Malah, ada juga kehadiran peminat baru. Yang minat sejak dulu & seusia saya kemudian bersambung sokongan itu kepada anak mereka,” katanya.

Sementara itu, ibu kepada dua cahaya mata iaitu Siti Aafiyah & Muhammad Afwa itu berkata terlalu banyak kenangannya bersama peminat.

“Mereka ada dengan saya waktu sukar & duka. Kalau tengok filem dokumentari, Siti: Are You Ready? boleh lihat ada kelompok peminat yg sanggup pergi ke mana saja konsert saya diadakan.

“Malah merentas luar negara pun mereka sanggup melabur duit biarpun jarang berjumpa & berkomunikasi,” ujarnya.

Pada acara yg berlangsung mengikut prosedur operasi standard (SOP) itu, penyanyi ini menggayakan busana karakter watak dalam filem animasi Disney, Mulan bersesuaian dengan tema.

“Mulan versi saya ini sopan sedikit iaitu versi berhijab. Saya pun suka watak hero seperti ini. Saya selalu berangan jadi ketua atau pemimpin yg menerajui peperangan.

“Macam kali ini tak ada simbolik tertentu. Tema ini pun utk seronok-seronok saja, setiap kali dianjurkan memang ada tema ditetapkan, contohnya sebelum ini kita buat kembali ke sekolah, tema pekerjaan, balik kampung & macam-macam lagi.

“Alhamdulillah semua yg hadir enjoy hari ini & semestinya perjumpaan ini dapat melepaskan kerinduan selepas lama kami tdk bertemu,” katanya.

Sumber: Mstar

About admin

Check Also

Tak Mampu Sihir Orang Islam Yang Jaga Solat – Bomoh Rusia

Tular sebuah video di media sosial, di mana seorang bomoh yang dipercayai berasal dari Rusia …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *