Gadis Reject Bu̷ah Hati Selep̷as Jumpa Bak̷al Mertu̷a! Gara-Gar̷a Bak̷al Mentu̷a Suruh Bu̷at Kerja Rum̷ah Waktu Kali Pert̷ama Jump̷a

Gadis Kongsi Pengalaman Pergi Rumah Teman Lelaki, Cepat2 Reject Selepas Dijeling & Disuruh Cuci Pinggan Macam Bibik Oleh Ibu Buah Hati

Momen di mana teman lelaki mengajak perempuan ke rumah untuk berjumpa kedua ibu bapanya buat kali pertama antara detik yang ‘menyeramkan’.

Ya lah, lagi-lagi nak berhadapan dengan ibu si dia. Mendebarkan! Oleh itu, kebanyakan gadis akan mengambil langkah untuk menunjukkan sisi yang positif agar disukai bakal mertua.

Bagaimanapun, lain pula cerita yang disampaikan oleh gadis bernama Bella ini ketika pergi bertandang ke rumah teman lelakinya, membuatkan para gadis di luar sana takut untuk bertemu ibu si dia.

Menerusi video yang dikongsikan gadis ini di TikTok, Bella menceritakan pada mulanya baik-baik sahaja kerana dia dijemput untuk makan sekali.

Namun tanpa disangka-sangkanya selepas itu, dia disuruh untuk menghangatkan makanan dan membuat kerja dapur yang lain, dilayan seperti bukan tetamu.

Yang lebih mengejutkan, ibu teman lelakinya itu turut memberi jelingan tajam kepada Bella seperti dirinya tidak tahu membuat kerja dapur.

Sejujurnya, Bella berharap agar wanita berkenaan akan melarangnya untuk mencuci pinggan. Namun, sangkaannya meleset apabila dia diminta membasuhkan semua piring kegunaan orang lain yang ada di dapur.

Situasi itu membuatkan Bella sempat terbayang akan nasibnya jika bergelar menantu nanti. Bella memutuskan untuk tidak meneruskan hubungan dengan pasangannya.

Ramai yang menyokong keputusan Bella. Bahkan menyatakan bukanlah kaum gadis ini berkira untuk buat kerja rumah, tetapi seorang wanita juga berhak memilih keluarga mertua yang menyenangkan dan bukan sebaliknya.

Ketika meneropong ke ruangan komen, rata-rata berpendapat perempuan kini bukan sahaja perlu pandai memilih pasangan tetapi mertua juga agar kesihatan mental terjamin kelak.

Berikut antara komen-komen yang diberikan oleh netizen di TikTok

“klo dlu seleksi mantu, skrg anak2 muda nya yg seleksi mertua”

“Tapi setuju yah, seleksi mertua dan keluarga nya juga penting banget lho.. Karena itu juga akan menentukan rumah tangga kedepan nya.. Percaya deh”

“seleksi mertua penting jg, krna khidupan stelahnya akan sangat diluar dugaan, drpd mental ga kuat lbih baik jaga diri”

“Zaman skrng cewek cewek harus seleksi mertua ya, wkwkwkk.”

“seleksi pasangan, harus. seleksi mertua, juga harus. CATAT YGY”

VIDEO KLIK DISINI

@belladeasy

#stitch dengan @Nahda Azahra ampun tante. Terimakasiii ??

♬ suara asli – Bella Deasy – Bella Deasy

Sumber: Yoy/e-mediakini

Apa pendapat anda? Sudah Baca, Jangan Lupa Memberi Komen, LIKE Dan SHARE YA Semoga Bermanfaaat Terima kasih!

PERHATIAN: Pihak Selangor Media tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

About admin

Check Also

“Korang Pernah Musnahkan Nama Aku..” – lama pendam, Mamat buka cerita sebenar pasal kumpulan sepah

Pelawak, Mamat Sepah ada berkongsi kisah mengenai perpecahan kumpulan lawak yang dianggotainya bersama Jep dan …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *